End of Semester #5 - Isam Ismail

Tuesday, January 14, 2014

End of Semester #5

Assalamualaikum wbt..

Salam Maulidur Rasul.. 

"Allahumma Solli 'ala Sayyidina Muhammad Wa'ala ali Sayyidina Muhammad"

Hari ini officially aku telah berada dipenghujung semester #5 dan hanya tinggal beberapa semester sahaja lagi untuk aku menimba ilmu dan memenuhkan kemahiran yang kurang di tempat yang Hebat ini.

Final exam sudah ,, kemas barang sudah,, hantar kawan balik kampung pon sudah,, dan yang tinggal hanya aku  bersiap sedia untuk pulang ke  kampung dan melihat kampung kelahiran  tercinta yang penuh dengan memori..

By the way, semester kali ini #5 adalah semester yang agak mencabar tahap kemampuan aku sebagai salah seorang pelajar biasa..

Mengimbas kembali permulaan semester yang dihujani liku dan permasalahan kehidupan  pada September 2013, ianya amat meyakitkan hati aku dan aku hampir tertewas dengan masalah ini.. Namun dorongan untuk mendapatkan apa yang dimulakan dan semangat dari kawan, aku cuba bangkit perlahan-lahan untuk melupakan kenangan yang dulu..

Tidak habis dengan itu,,permasalahan makin datang seolah menguji tahap kematangan aku dalam berfikir dan syukur ALHAMDULLLAH berkat kesabaran dan nasihat aku dapat berada di landasan yang betul..

"Allah tidak memberati ( menguji ) seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya…. (al-Baqarah 286)"

Dekat sini aku terfikir,, kuat sangat ke semangat aku untuk aku meneruskan perjuangan dengan semua ini. 

Dan aku mendapat jawapannya dari maksud ayat diatas  "Allah  akan menguji manusia  mengikut  akan kemampuan hambanya". Ya, this is my spirit to survive the future..

Sekian.. semester #6 menanti dengan PSM 











No comments:

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012