Keputusan - Isam Ismail

Monday, February 25, 2013

Keputusan

Keputusan apakah yang bakal aku ceritakan untuk kali ini,, adakah soal keputusn untuk pertunangan aku ataupun keputusan semester lepas yang amat mengembirakan sehinggakan berniat untuk menerbitkan entri sebegini..Btw semua itu bukanlah persoalan yang perlu anda keluarkan tetapi cuma luangkan sedikit masa dan tenaga untuk membaca sesampai ke akhirnya..

"KEPUTUSAN"sebut saja soal keputusan fikiran aku menjadi separuh mahu dan separuh lagi tidak,, uargggggggh,, memang susah dan betul-betul susah untuk kita putuskan apa yang terbaik untuk diri sendiri bila masa keadaan ini berlaku,, mana tidaknya nak jaga perasaan sendiri perasaan orang sekeliling lagi dan terfikir juga kurang lebih akan keputusan yang dibuat.. dan semua ini memerlukan kekuatan rohani. tak tahan bila dipilih untuk memutuskan dua benda yang terbaik.

Aku dalam dilema soal untuk memilih penginapan aku,, mahunya aku rumah sewa adalah tempat berteduh sesampai semester terakhir, namun disebabkan oleh perkara yang tidak dirancang berlaku sekarang aku terpaksa memilih dua diantara ini,, rumah sewa atau desasiswa??? sewa atau desa...Kalau aku pilih A ada kurang lebih kalau aku pilih B pun sama  ada kurang dan lebih.. mana yang aku nak pilih adalah menjadi persolan utama aku untuk seminggu ini.

Disebabkan berlakunya pekara seperti ini, teringatlah aku akan PLKN yang aku sertai satu masa dahulu.. katanya cikgu" nanti bila masa kamu berada diluar nanti kamu akan terpaksa membuat keputusan secara sorang diri untuk kehidupan kamu". dan sekarang betapa aku sedar bahawa kehidupan ini terlalu banyak keputusan yang pelu kita lakukan untuk diri sendiri.. wassalm.. moga dapat buat keputusan dengan tenang.
Buat duit dengan SAYS Buat duit dengan Gush ads Buat duit dengan Heart Beat Buat duit dengan Burung

No comments:

Terima Kasih kerana sudi menapak. Jangan lupa tinggalkan komen untuk jejak anda:) SINCE 2012